lördag 6 augusti 2016

När blogginläggen förlorar sin betydelse

Alla de där böckerna jag hade tänkt läsa i sommar - det kommer inte att bli så. Semestern är snart slut och av någon anledning blev listan helt annorlunda mot vad jag hade planerat. Livet också, för den delen.

Jag är tillbaka i storstan, lämnade familjen och datorn på landstället, sträckåkte hem tvärs genom landet i all hast eftersom jag fått väldigt, väldigt dåliga nyheter hemifrån.

Jag läser min egen recension av "Överlevarna" och inser att den är ungefär tre gånger så lång som man borde skriva om man vill att någon ska orka läsa. Och att den saknar bild eftersom även kameran ligger kvar på landet... Den är väl ett sånt där blogginlägg som kan användas som skräckexempel.

Men det spelar ingen roll nu. Ingenting spelar någon roll nu, mer än just överlevnad.


12 kommentarer:

  1. Joalinda, jag läste och tyckte om, struntar väl i bilder när det gäller en sådan bok. För vad det är värt, ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mrs B för vänliga ord och tankar, jag suger i mig dem, de behövs just nu.
      Det var glädjande att höra att du orkade läsa recensionen. Det var en sån bok som man bara inte KAN sammanfatta i några korta meningar...

      Radera
  2. Så ledsamt att höra. Finns inga bra ord i sådana här stunder men jag hoppas i alla fall att du kommer ut överlevande på andra sidan den där mörka tunneln och att livet blir lite lättare igen när den tiden kommer. Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  3. Tack Sanna, JAG kommer överlevande ut ur detta och jag har full förtröstan att jag kommer att se ljust på livet igen. Men just i stunden är det svårt att ens tänka så långt som nästa vecka. Livet koncentreras till idag, till det omedelbara nuet.
    Det är riktigt tungt när en familjemedlem ligger på akutsjukhus med intensivvårdsbehandling och vi inte har den blekaste aning om hur det slutar...

    SvaraRadera
  4. Så ledsen att höra att det är tungt för dig och någon i din närhet <3 Jag hoppas verkligen det blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du. Jag orkar inte ens tänka på de olika alternativen.

      Radera
  5. Så ledsamt. Vissa saker i livet är man aldrig förberedd på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken, Robert. Ja, du om någon vet ju hur snabbt livet kan förändras och hur det skakar om.

      Radera
  6. Att hålla på med en bokblogg är en trevlig sysselsättning när livet lunkar på. Men när man inser hur skört livet kan vara pausas det mesta i ens liv. Jag hoppas innerligt att det går bra för din familjemedlem.

    SvaraRadera