fredag 24 juli 2015

Sakta, sakta


Efter ett galet första halvår 2015 med så mycket jobb, stress och aktiviteter att jag till slut kände mig som en robot som bara betade av den ena grejen efter den andra har jag nu långsemester på västkusten. Sitter i en stuga med halvdan uppkoppling, försöker att kolla mina mejl varannan dag men i övrigt mest bara ägna mig åt sånt jag inte hunnit.



Sånt som att baka matbröd. Övningsköra med barnen. Umgås med släkten. Gå ner till havet. Klippa gräs och rensa rabatter. Fotografera naturen. Läsa böcker som jag lovat mig själv (Utvandrarna-serien av Moberg, Stad-serien av Fogelström, fortsättningen på Wolf Hall) och som varit för tjocka eller tunga eller på annat vis krävande. Härligt!

Och - äckligt nog för alla andra verkar det som - vi har haft tre veckor av ljuvligt solskensväder, bara en enda regnig eftermiddag och kväll på tjugo dagar.

Ja, jag är lyckligt lottad.

Bokrecensioner kommer allteftersom. Unnar mig att läsa de där böckerna som jag inte haft tålamod med under vintern och våren - så det lär ta ett tag innan bloggen är igång i högre tempo igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar